URZĄD NIECZYNNY
Utrudnienia w ruchu – rondo im. ks. Blachnickiego w Tarnowskich Górach
Utrudnienia w ruchu – rondo im. ks. Blachnickiego w Tarnowskich Górach
Zarząd Dróg Powiatowych informuje, że w środę 24 września 2025 r. od godziny 8:00 rozpoczną się prace remontowe na rondzie
im. ks. Franciszka Blachnickiego w Tarnowskich Górach (skrzyżowanie ulic Bytomskiej i Legionów). Roboty obejmą wymianę
nawierzchni oraz regulację urządzeń znajdujących się w drodze. Przewidywany czas ich trwania to około 2 doby.
Na czas prac:
• rondo będzie wyłączone z ruchu kołowego, z wyjątkiem autobusów komunikacji zbiorowej kursujących na trasie
„Dworzec – Osada Jana”,
• autobusy komunikacji miejskiej kursujące w relacji „Bytomska – Legionów” zostaną skierowane objazdem przez ulice:
Wyszyńskiego – Wyspiańskiego – Opolską i dalej w stronę dworca.
Szczegółowe informacje o kursowaniu komunikacji zbiorowej, w tym zmiany w rozkładach jazdy, znajdują się na stronie
organizatora transportu.
Objazdy dla kierowców:
• od Bytomia do centrum Tarnowskich Gór: Obwodnica DK11/DK78 (kierunek Poznań) – ul. Gliwicka – Rondo Solidarności
– ul. Wyszyńskiego – ul. Wyspiańskiego – ul. Opolska,
• od centrum (Rondo Ranoszka) w kierunku Bytomia: ul. Nakielska – Obwodnica DK78 (kierunek Bytom, do skrzyżowania
z ul. Korola),
• od centrum (Rondo Ranoszka) w kierunku Gliwic: ul. Sobieskiego – ul. Opolska – ul. Wyspiańskiego – ul. Wyszyńskiego
– Rondo Solidarności – ul. Gliwicka (do skrzyżowania z Obwodnicą),
• ul. Wyszyńskiego od skrzyżowania z Obwodnicą DK11 w kierunku centrum: ul. Wyspiańskiego – ul. Opolska
• ul. Wyszyńskiego od skrzyżowania z Obwodnicą DK11 w kierunku Bytomia: Rondo Solidarności – ul. Gliwicka
– do skrzyżowania z Obwodnicą.
Dodatkowo informujemy, że na czas prowadzonych robót na ul. Oświęcimskiej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Bytomską
(przy przejeździe kolejki wąskotorowej) do skrzyżowania przy AZ Biuro, wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy.
WPROWADZONY RUCH WAHADŁOWY NA UL. TARNOGÓRSKIEJ W KAMIEŃCU.
Od piątku, 5 września 2025 roku, na ul. Tarnogórskiej w Kamieńcu (gmina Zbrosławice) został wprowadzony ruch wahadłowy.
Decyzja ta wynika z pisma Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Tarnowskich Górach, który nakazał podjęcie działań
zabezpieczających w związku ze złym stanem technicznym kamiennego muru i ryzykiem dalszego osuwania się skarpy.
Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach, działając na podstawie obowiązujących przepisów oraz wskazań PINB,
wprowadził awaryjne oznakowanie i sygnalizację świetlną na odcinku ok. 40 metrów najbardziej newralgicznej części ul. Tarnogórskiej.
W ramach tymczasowej organizacji ruchu przewidziano m.in.:
- ograniczenie prędkości do 30 km/h,
 - zawężenie pasa jezdni od strony działek nr 944/46, 704/48, 956/48 i 1041/48,
 - oznakowanie ostrzegawcze oraz ustawienie urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
 - wprowadzenie sygnalizacji świetlnej sterującej ruchem wahadłowym.
 
Zgłoszenie dotyczące zmian w organizacji ruchu zostało przekazane do wszystkich właściwych instytucji, w tym służb mundurowych,
Zarządu Transportu Metropolitalnego oraz Gminy Zbrosławice.
Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach zwraca się do wszystkich uczestników ruchu o zachowanie szczególnej ostrożności
i bezwzględne stosowanie się do wprowadzonego oznakowania oraz sygnalizacji świetlnej.
Budowa regionalnej trasy rowerowej w powiecie tarnogórskim.
Celem projektu jest budowa trasy rowerowej o długości 3,140 km w ciągu ulicy DP 3290S ul. Grzybowej w Tarnowskich Górach.
Budowa trasy rowerowej przy tej ulicy wpisuje się w główne korytarze ruchu rowerowego Regionalnej Trasy Rowerowej nr 605.
Planowana trasa rowerowa jest kontynuacją tras rowerowych budowanych przez gminę Tarnowskie Góry, w kierunku centrum
miasta Tarnowskie Góry oraz gminy Bytom. Stanowi drogę dojazdową do centrum przesiadkowego Tarnowskich Górach.
Projekt skierowany jest użytkowników infrastruktury rowerowej, zarówno do rowerzysty wykorzystującego rower jako środek
transportu oraz rowerzysty rekreacyjnego. Efektem projektu jest wykorzystywanie roweru jako środka transportu uzupełniająco
do komunikacji publicznej oraz w celach rekreacyjnych, a także wspieranie rozwoju multimobilności oraz promowanie aktywnej
rekreacji i turystyki rowerowej.
Etapy :
– wykonanie ciągu pieszo – rowerowego (konstrukcji nawierzchni wraz z obramowaniem),
– wykonanie oznakowania pionowego i poziomego,
– montaż licznika rowerzystów,
– wykonanie robót towarzyszących (obejmujących roboty wykończeniowe, regulację urządzeń infrastruktury podziemnej itp.),
– wykonanie doświetlenia przejść dla pieszych,
– likwidacja kolizji infrastruktury podziemnej kolidującej z budową ciągu pieszo-rowerowego,
– budowa kanalizacji deszczowej służącej odwodnieniu ciągu pieszo-rowerowego.
Efekty projektu:
Realizacja projektu przyniesie konkretne efekty, w tym: wspierana infrastruktura rowerowa [km] 3,14
Wydatki kwalifikowalne: 5 225 221.13
Wnioskowane dofinansowanie: 4 441 437.96
Okres realizacji projektu: 2025-03-31 – 2026-12-30
Dofinansowanie realizacji projektu w ramach:
Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego)
dla Priorytetu: FESL.03.00-Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
dla Działania: FESL.03.03-Regionalne Trasy Rowerowe – ZIT
Dofinansowanie UE 3 918 915.85, Dofinansowanie z Budżetu Państwa z kontraktu programowego 522 522.11
Ulica Grzybowa zmienia swoje oblicze. Prace w toku, pierwsi rowerzyści już korzystają z trasy.
Prace na ulicy Grzybowej w Tarnowskich Górach idą pełną parą. Do połowy sierpnia zakończona zostanie budowa nawierzchni
oraz oznakowanie drogi na odcinku od ul. Czarnohuckiej do ul. Wincentego Pola. W najbliższych tygodniach do ruchu zostanie
udostępniony również odcinek od ulicy Grzybowej do Grodzkiej.
Kolejnym etapem będzie remont fragmentu od ul. Wincentego Pola do ul. Wodnej i to właśnie tutaj skupią się dalsze prace.
Choć przebudowa wciąż trwa, z nowej infrastruktury już teraz korzystają pierwsi rowerzyści i spacerowicze.
Planowany termin zakończenia inwestycji to 30 września 2026 r.
Wydatki kwalifikowalne: 5 225 221.13
Wnioskowane dofinansowanie: 4 441 437.96
Okres realizacji projektu: 2025-03-31 – 2026-12-30
Dofinansowanie realizacji projektu w ramach:
Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego)
dla Priorytetu: FESL.03.00-Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
dla Działania: FESL.03.03-Regionalne Trasy Rowerowe – ZIT
Dofinansowanie UE 3 918 915.85, Dofinansowanie z Budżetu Państwa z kontraktu programowego 522 522.11
KOMUNIKAT METEOROLOGICZNY
Z uwagi na prognozowane intensywne i nawalne opady deszczu, mogą wystąpić utrudnienia w ruchu drogowym
na drogach powiatowych położonych na terenie Powiatu Tarnogórskiego.
Jednocześnie informujemy, iż system kanalizacji deszczowej może zostać znacznie przeciążony
co może skutkować lokalnymi podtopieniami.
Szczególną ostrożność należy zachować na drodze powiatowej ul. Częstochowskiej
i ul. Witosa w Tarnowskich Górach oraz ul. Mickiewicza w Zbrosławicach.
Prosimy o nie parkowanie pojazdów pod drzewami oraz w ich pobliżu.
Aktualny stan warunków atmosferycznych można obserwować na następujących stronach internetowych:
https://www.windy.com/pl/-Radar-pogodowy-radar?radar,49.257,19.369,7,p:cities
https://www.meteo.pl/um/php/meteorogram_id_um.php?ntype=0u&id=830
https://meteo.imgw.pl/dyn/index.html#osmet=true&oshyd=false&pronieb=false&roadwarn=false&pnzh=false&model=alaro4k0&loc=52.24,21.034,8
Zmiana w zakresie właściwości miejscowej do wnoszenia opłaty skarbowej od pełnomocnictw.
W formie pisemnej właściwym organem pozostaje organ ze względu na miejsce złożenia dokumentu, czyli opłatę 17 zł należy uiszczać na konto Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach.
Natomiast w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego właściwym organem podatkowym jest organ (wójt, burmistrz, prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy. W przypadku udzielenia pełnomocnictwa lub prokury przez więcej niż jednego mocodawcę w jednym dokumencie, właściwym organem jest organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy wskazanego jako pierwszy, który ma miejsce zamieszkania albo siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Należy samodzielnie ustalić właściwy organ podatkowy i wnieść opłatę na jego numer rachunku bankowego.
Jeżeli mocodawca albo żaden z mocodawców ustanawiających pełnomocnictwo lub prokurę w jednym dokumencie nie ma miejsca zamieszkania albo siedziby na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Opłatę należy wnieść analogicznie jak dla dokumentów w formie pisemnej.
Podstawa prawna:
art. 3 pkt 2 Ustawy o zmianie ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz ustawy o opłacie skarbowej z dnia 19 listopada 2024 r.. (Dz.U. z 2024 r. poz. 1757).
Umieszczanie plakatów wyborczych w pasie drogowym
W związku ze zbliżającym się terminem wyborów prezydenckich, które odbędą się w dniach: I tura – 18 maja 2025 r., II tura – 1 czerwca 2025 r. przypominamy komitetom wyborczym o obowiązujących przepisach prawa i procedurach postępowania w zakresie umieszczania plakatów wyborczych w pasie drogowym dróg powiatowych:
- Umieszczenie plakatu wyborczego w pasie drogowym drogi powiatowej wymaga uzgodnienia z zarządcą tej drogi, druk dostępny pod linkiem: https://zdp.bip.info.pl/dokument.php?iddok=518&idmp=19&r=r.
 - W następnej kolejności zostanie wydana decyzja administracyjna, w której zostanie naliczona stosowna opłata za zajęcie pasa drogowego, druk dostępny pod linkiem: https://zdp.bip.info.pl/dokument.php?iddok=176&idmp=19&r=r.
 - Plakaty wyborcze, banery muszą zostać umieszczone w pasie drogowym w sposób niestwarzający zagrożenia dla ruchu drogowego, nie mogą imitować znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz nie mogą być umieszczane na konstrukcjach wsporczych znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
 - Zarządca drogi odmówi udzielenia zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w miejscu, w którym umieszczenie materiałów wyborczych powodowałoby zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu pojazdów i pieszych.
 - W przypadku nie spełnienia warunków opisanych w punktach powyższych przedmiotowe reklamy będą zdemontowane przez brygady interwencyjne oraz zostaną zmagazynowane na terenie siedziby ZDP i udostępnione do odbioru w terminie 14 dni w godzinach pracy Urzędu.
 
Zmiana Zarządcy infrastruktury drogowej – ul. Ofiar Katynia i ul. Stawowej w Kaletach od 1 stycznia 2025 roku.
Zgodnie z podjętą Uchwałą nr IV/56/2024 Rady Powiatu Tarnogórskiego z dnia 27 sierpnia 2024 roku
w sprawie pozbawienia drogi nr 2335 S ul. Ofiar Katynia i ul. Stawowej w Kaletach kategorii drogi powiatowej
(Dz. U. Woj. Śl. z dnia 2 września 2024 roku poz. 5803)
oraz Uchwały nr 31/V/2024 Rady Miejskiej w Kaletach z dnia 13 września 2024 roku w sprawie przejęcia
dotychczasowej drogi powiatowej nr 2335 S ul. Ofiar Katynia i ul. Stawowej w Kaletach i zaliczenia jej
do kategorii dróg gminnych (Dz. U. Woj. Śl. z dnia 20 września 2024 roku poz. 6252),
informujemy, że od 1 stycznia 2025 roku są to drogi gminne.
W związku z powyższym wszelkie skargi, zapytania, pisma i wnioski dotyczące wyżej wymienionych
dróg należy kierować bezpośrednio do:
Urzędu Miejskiego w Kaletach z siedzibą w Kaletach przy ul. Żwirki Wigury 2.
AKCJA ZIMA 2024/2025
INFORMACJA:
Od dnia 8 listopada br. rozpoczynamy Akcję Zima na terenie powiatu tarnogórskiego.
Przypominamy, że podobnie jak w latach ubiegłych, Akcja Zima koordynowana jest na drogach powiatowych
administrowanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach.
Wszelkie informacje dotyczące stanu dróg należy zgłaszać Dyżurnemu Akcji Zima ZDP
pod numerem telefonu: 607 930 002.
WYKAZ POZOSTAŁYCH ZARZĄDCÓW DRÓG:
1) Drogami krajowymi A1, S1, DK 11, DK 78 i DK 94
zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach
2) Drogami wojewódzkimi DW 789, DW 907, DW 908, DW 911, DW 912, DW 913
zarządza Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach
3) Drogami gminnymi zarządza
- 
Urząd Miejski w Kaletach www.kalety.pl/Kontakt-120-120.html
 - 
Urząd Gminy w Krupskim Młynie www.krupskimlyn.pl/urzad-gminy/4/wykaz-numerow-telefonow
 - 
Urząd Miejski w Miasteczku Śląskim www.miasteczko-slaskie.pl
 - 
Urząd Gminy w Ożarowicach www.ozarowice.pl/Kontakt/14
 - 
Urząd Miasta w Radzionkowie www.radzionkow.pl
 - 
Urząd Gminy w Świerklańcu www.samorzad.gov.pl/web/gmina-swierklaniec/dane-kontaktowe
 - 
Urząd Miasta w Tarnowskich Górach www.tarnowskiegory.pl/2018/08/urzad-miejski
 - 
Urząd Gminy w Tworogu www.tworog.pl
 - 
Urząd Gminy w Zbrosławicach http://zbroslawice.pl/kontakt
 
PRZEKAZANIE DARÓW DLA POWODZIAN W GMINIE OTMUCHÓW
Informujemy , iż w dniu 26 września 2024 sukcesem zakończyła się zbiórka oraz dowóz darów dla osób dotkniętych
powodzią zorganizowaną wspólnie przy udziale pracowników Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach,
OSP Księży Las, szkoły Podstawowej nr 3 im. Ks. Franciszka Blachnickiego w Tarnowskich Górach
(w tym wolontariuszy – uczniów klas 8).
Wszystkim darczyńcom oraz osobom które pomogły przy realizacji zbiórki oraz dowozie do Gminy Otmuchów
w Powiecie Nyskim bardzo dziękujemy.
Poprawa bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu w gminie Tarnowskie Góry oraz w gminie Ożarowice
- Przebudowa i rozbudowa chodnika na ul. Dworcowej w Ożarowicach wraz z budową kanalizacji deszczowej
 - Remont nawierzchni chodnika w ciągu ul. Pyskowickiej w Tarnowskich Górach na odcinku od ul. Niedziałkowskiego do ul. Srebrnej.
 
Wykonanie barier ochronnych skrajnych w ciągu dróg powiatowych zarządzanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach
Przebudowa DP 3224S ul. Mikulczyckiej w Świętoszowicach.
Przebudowa DP 3224S ul. Mikulczyckiej w Świętoszowicach, której rozpoczęcie prac jest planowane na listopad 2023 roku będzie polegać na:
- wymianie warstw bitumicznych jezdni,
 - pełnej wymianie konstrukcji drogi,
 - budowie ciągu pieszo rowerowego,
 - budowie zjazdów wraz z znajdującymi się pod nimi przepustami,
 - wykonanie odwodnienia drogi przez odtworzenie rowów otwartych oraz wykonanie kanalizacji deszczowej.
 
Zakończenie prac przewidujemy w III kwartale 2025r.
Remont odcinka ulicy Opolskiej w Tarnowskich Górach
Rozpoczął się remont drogi powiatowej 3280 S – ul. Opolskiej w Tarnowskich Górach na odcinku od ronda SMZT do skrzyżowania z ul. Wyspiańskiego. Ruch na przedmiotowym odcinku prowadzony jest wahadłowo. Prace polegać będą na frezowaniu nawierzchni, wymienianie części podbudowy i położenia nowej nakładki asfatowej. Roboty drogowe prowadzone będą przez najbliższe trzy tygodnie.
Za wszelkie utrudnienia przepraszamy.
” Wynajem inspektora nadzoru ds. obiektów inżynierskich”
OTWARCIE DROGI POWIATOWEJ 3268 S UL. SZYBOWEJ W RADZIONKOWIE
Informujemy, że od dnia 10 maja br., w godzinach popołudniowych zostanie otwarty przejazd pod wiaduktem na ul. Szybowej w Radzionkowie. Na przedmiotowym odcinku drogi zostały uzupełnione ubytki.
Za zaistniałe niedogodności przepraszamy.
INFORMACJA
Tutejszy Zarząd Dróg informuje, że w piątek, to jest 7 kwietnia 2023 roku przyjmowanie interesantów odbywać się będzie w godzinach 7:00 – 13:00.
ZAJĘCIE PASA DROGOWEGO BEZ WYMAGANEGO ZEZWOLENIA – KARY ADMINISTRACYJNE
W związku z licznymi pracami w pasie drogowym dróg powiatowych bez wymaganego zezwolenia na zajęcie pasa drogowego,
przypominamy o konieczności przedłożenia wniosku na zajęcie pasa celem przeprowadzenia planowanych prac.
Ponadto informujemy, że przedmiotowe wnioski należy składać z co najmniej 30 dniowym wyprzedzeniem.
Wszelkie wymagane formularze dostępne są na stronie internetowej pod wskazanym adresem:
https://www.zdp.tgory.pl/zalatwianie-spraw/
Zgodnie z przepisami ustawy o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. (tekst jednolity: Dz. U. z 2022r. poz. 1693)
za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi – zarządca drogi wymierza, w drodze decyzji administracyjnej,
karę pieniężną w wysokości 10 – krotności opłaty z tytułu zajęcia pasa drogowego (art. 29a i 40 o drogach publicznych)
zgodnie z Uchwałą nr L/429/2023 Rady Powiatu Tarnogórskiego z dnia 31 stycznia 2023 roku w sprawie wysokości
stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg powiatowych w granicach administracyjnych Powiatu Tarnogórskiego
(Dziennik Urzędowy Województwa Śląskiego poz. 1032 z dnia 6 lutego 2023 roku).
UWAGA zmiana numerów rachunków bankowych
Informujemy, że od dnia 1 stycznia 2023 roku obowiązują nowe numery rachunków bankowych:
1) WYDANIE ZEZWOLENIA NA PRZEJAZD POJAZDU NIENORMATYWNEGO KATEGORII I i II
2) WYDANIE DECYZJI NA ZAJĘCIE PASA DROGOWEGO, UMIESZCZANIE URZĄDZEŃ W PASIE DROGOWYM, REKLAMY, HANDEL
Bank Millennium S.A. 16 1160 2202 0000 0005 4587 0247 – rachunek bieżący
3) WADIA, ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
Bank Millennium S.A. 62 1160 2202 0000 0005 4587 0486 – rachunek depozytowy
Zamknięcie drogi powiatowej 3268 S – ul. Szybowa w Radzionkowie.
Informujemy, że z dniem 27 grudnia br., zamknięto na czas nieokreślony przejazd pod wiaduktem
na ul. Szybowej w Radzionkowie z uwagi na uszkodzenie nawierzchni drogi powiatowej.
Za wszelkie utrudnienia przepraszamy.
WAŻNA INFORMACJA
W związku z trwającym remontem budynku administracji Zarządu Dróg Powiatowych,
informujemy, że przez pewien czas mogą wystąpić utrudnienia z możliwością połączenia telefonicznego
w celu uzyskania informacji lub załatwienia sprawy.
Zgodnie z powyższym zwracamy się z prośbą aby kontaktować się
mailowo na adres naszej jednostki: zdp@zdp.tgory.pl
Za wszelkie niedogodności nie wynikłe z naszej strony serdecznie przepraszamy.
Remont budynku administracji Zarządu Dróg Powiatowych.
Przepraszamy za wszelkie utrudnienia związane z remontem budynku Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach.
Sugerujemy, kontakt telefoniczny w celu umówienia terminu spotkania w Państwa sprawie.
Dokumenty w wersji papierowej prosimy składać bezpośrednio do sekretariatu tutejszego Urzędu lub przesłać mailowo.
Dane do kontaktu:
tel. (032) 285 48 62
mail: zdp@zdp.tgory.pl
Utrzymanie przydrożnej zieleni wysokiej w roku 2022.
Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach ogłasza przetarg na utrzymanie przydrożnej zieleni wysokiej
w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego w roku 2022 z podziałem na zadania częściowe.
Szczegółowe informacje dostępne pod linkami:
⇒ https://zdp.bip.info.pl/dokument.php?iddok=603&idmp=4&r=r
⇒ https://ezamowienia.gov.pl/mo-client-board/bzp/notice-details/2022%2FBZP%2000300109%2F01
⇒ https://platformazakupowa.pl/transakcja/650435
Ulica Górnicza od 1 stycznia 2022 roku drogą gminną.
Zgodnie z podjętą Uchwałą nr XXXIV/308/2021 Rady Powiatu Tarnogórskiego z dnia 28 września 2021 roku
w sprawie pozbawienia drogi nr 3301 S ulicy Górniczej w Tarnowskich Górach kategorii drogi powiatowej
(Dz. U. Woj. Śl. z dnia 5 października 2021 roku poz. 6221) oraz Uchwałą nr XXXVIII/425/2021 Rady Miejskiej
w Tarnowskich Górach z dnia 29 września 2021 roku w sprawie przejęcia dotychczasowej drogi powiatowej
nr 3301 S – fragment ul. Górniczej w Tarnowskich Górach i zaliczenia jej do kategorii dróg gminnych
(Dz. U. Woj. Śl. z dnia 7 października 2021 roku poz. 6382),
informujemy, że od 1 stycznia 2022 roku jest to droga gminna.
W związku z powyższym wszelkie skargi, zapytania, pisma i wnioski należy kierować bezpośrednio do:
Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów z siedzibą w Tarnowskich Górach przy ul. Piastowskiej 8.
7 STYCZNIA 2022 ROKU ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH BĘDZIE NIECZYNNY.
Informujemy, że zgodnie z Zarządzeniem wewnętrznym nr 23/2021 Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych
w Tarnowskich Górach z dnia 1 grudnia 2021 roku
w piątek 7 stycznia 2022 roku (za dzień wolny przypadający w sobotę 1 stycznia 2022 roku)
Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach będzie nieczynny.
Za wszelkie utrudnienia przepraszamy.
Zapraszamy po długim weekendzie w poniedziałek 10 stycznia 2022 roku
Ze względu na panujące ograniczenia – zachęcamy Państwa do kontaktu:
telefonicznego: (32) 285 48 62
lub mailowego: zdp@zdp.tgory.pl
Akcja zima 2021/2022
INFORMACJA:
Przypominamy, że podobnie jak w latach ubiegłych, Akcja Zima koordynowana jest na drogach powiatowych
przez Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach, który prowadzi całodobowe dyżury.
Wszelkie informacje dotyczące stanu dróg należy w pierwszej kolejności zgłaszać dyżurnym Akcji Zima
pod numerami telefonu: 32 285 48 62 lub 607 930 002 oraz mailem zdp@zdp.tgory.pl
Interwencje można również zgłaszać do dyżurnego dyspozytora Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego
pod numerem telefonu: 32 381 25 00.
WYKAZ POZOSTAŁYCH TELEFONÓW:
24 grudnia 2021 roku Zarząd Dróg Powiatowych będzie nieczynny.
Informujemy, że zgodnie z Zarządzeniem wewnętrznym nr 1/2021 Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych
w Tarnowskich Górach z dnia 4 stycznia 2021 roku
w piątek 24 grudnia 2021 roku (za dzień wolny przypadający w sobotę 25 grudnia 2021 roku)
Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach będzie nieczynny.
Za wszelkie utrudnienia przepraszamy.
Zapraszamy po świętach dnia 27 grudnia br.
Ze względu na panujące ograniczenia – zachęcamy Państwa do kontaktu:
telefonicznego: (32) 285 48 62
lub mailowego: zdp@zdp.tgory.pl
!!UWAGA!! Utrudnienia w ruchu w miejscowości Tarnowskie Góry – centrum , rejon ronda im. Ranoszka (przy hali targowej)
INFORMACJA:
Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach informuje, że dnia 4 października 2021 (poniedziałek)
zostanie wprowadzona czasowa organizacja ruchu na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym
Rondo im. ppłk. pilota Gerarda Ranoszka (rondo przy hali targowej w Tarnowskich Górach),
która będzie polegać na remoncie nawierzchni ronda wraz z jego wlotami, planowany zakres prac
obejmuje również ul. Piłsudskiego w stronę dworca, ul. Piłsudskiego, ul. Bytomską do wysokości ul. Oświęcimskiej
oraz wlot ul. Sienkiewicza, ul. Sobieskiego i ul. Nakielskiej.
⇒ Prace prowadzone będą pod ruchem, w związku z powyższym za wszelkie utrudnienia przepraszamy.
⇒ Planowany termin przywrócenia docelowej organizacji ruchu: 25 października 2021 roku (poniedziałek).
SCHEMAT:
Otwarcie ul. Powstańców Śląskich w Tarnowskich Górach.
INFORMACJA:
Dobiega końca inwestycja związana z przebudową drogi powiatowej 3299 S ulica Powstańców Śląskich w Tarnowskich Górach,
która została otwarta dla ruchu kołowego z dniem 1 czerwca br. w związku z tym zwracamy się z prośbą o zachowanie
ostrożności z uwagi na prowadzone prace wykończeniowe i porządkowe.
O INWESTYCJI:
Projekt zakładał budowę dwóch rond. Jedno z nich powstało na skrzyżowaniu ulic Powstańców Śląskich, Sienkiewicza
i Styczyńskiego, natomiast drugie – na skrzyżowaniu Powstańców Śląskich i Opolskiej.
Jezdnia na całej długości posiada stałą szerokość 6,5 metra, wyremontowane zostały chodniki.
Wybudowany został nowy przystanek autobusowy wraz zatokami oraz miejsca postojowe.
Całość inwestycji zamyka się kwotą 5,5 mln złotych.
Zadanie w 50% dofinansowane zostało przez Fundusz Dróg Samorządowych, natomiast drugą połowę stanowi wkład
finansowy Powiatu Tarnogórskiego i Gminy Tarnowskie Góry. Generalnym wykonawcą zadania jest firma Hucz z Boronowa.
GALERIA:
Urząd nieczynny dnia 4 czerwca 2021 roku.
Informujemy, że zgodnie z Zarządzeniem nr 1/2021 Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych
w Tarnowskich Górach z dnia 4 stycznia 2021 roku
w piątek 4 czerwca 2021 roku (za dzień wolny przypadający w sobotę 1 maja 2021 roku)
Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach będzie nieczynny.
Za wszelkie utrudnienia przepraszamy.
Zapraszamy po długim weekendzie 7 czerwca br.
Ze względu na panujące ograniczenia – zachęcamy Państwa do kontaktu:
telefonicznego: (32) 285 48 62
lub mailowego: zdp@zdp.tgory.pl
Przebudowa ulicy Powstańców Śląskich w Tarnowskich Górach – zamknięcie skrzyżowania.
W związku z budową drugiego ronda od 23 kwietnia (piątek) skrzyżowanie ul. Powstańców Śląskich
i Opolskiej będzie zamknięte.
Objazd wyznaczono ulicami: Wyspiańskiego, Wyszyńskiego, Legionów, Bytomską, Piłsudskiego, Pokoju
i Bohaterów Monte Cassino. Prace potrwają około miesiąca .
Za utrudnienia przepraszamy i apelujemy do kierowców o dostosowanie się do oznakowania drogowego.
Przebudowa ulicy Powstańców Śląskich w Tarnowskich Górach – zamknięcie skrzyżowania.
Uwaga kierowcy, będą utrudnienia !!!
W związku z budową ronda od 1 lutego (poniedziałek) skrzyżowanie ul. Powstańców Śląskich, Styczyńskiego,
Sienkiewicza będzie zamknięte.
Objazd wyznaczono ulicami: Monte Casino, Pokoju, Sobieskiego. Prace potrwają około dwa miesiące.
Za utrudnienia przepraszamy i apelujemy do kierowców o dostosowanie się do oznakowania drogowego.
O kolejnych etapach remontu i ich wpływie na organizację ruchu będziemy informować z wyprzedzeniem.
Mapa objazdu:
24 grudnia 2020 roku Zarząd Dróg Powiatowych będzie nieczynny.
Informujemy, że w czwartek 24 grudnia br. Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach będzie nieczynny.
Za wszelkie utrudnienia przepraszamy. Zapraszamy po Świętach 28 grudnia.
Ze względu na panujące ograniczenia – zachęcamy do kontaktu:
telefonicznego: (32) 285 48 62
lub mailowego: zdp@zdp.tgory.pl
Rozbudowa DP 3207 S, 3210 S ul. Głównej w Zendku
Przedstawiamy do wglądu dokumentację projektową do zadania inwestycyjnego pn.:
„Przebudowa pasa drogowego polegająca na budowie ciągu pieszego wraz
z infrastrukturą towarzyszącą w granicach pasa drogowego w ramach zadania
Rozbudowa DP 3210S i DP 3207S- ulica Główna w Zendku”:
- 
projekt zagospodarowania terenu nr posesji: 1 – 13
 - 
projekt zagospodarowania terenu nr posesji: 13 – 50
 - 
projekt zagospodarowania terenu nr posesji: 50 – 77
 - 
projekt zagospodarowania terenu nr posesji: 126 – 199
 
W razie jakichkolwiek pytań z Państwa strony prosimy o kontakt:
pod numerem telefonu: (32) 285 48 62
lub mailowo na adres: zdp@zdp.tgory.pl
OTWARCIE RONDA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KSIĘDZA JERZEGO POPIEŁUSZKI W RADZIONKOWIE
Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach, informuje, że od dnia 23 października br.
zostaje przywrócona stała organizacja ruchu drogowego na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym
przy zbiegu ulic: Sikorskiego, Nałkowskiej, Kużaja i Artura w Radzionkowie.
KOMUNIKAT Zarządu Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach
W związku z rosnącym zagrożeniem epidemiologicznym związanym z rozprzestrzenianiem
się koronawirusa SARS–CoV–2 oraz zgodnie z decyzją Rady Ministrów, podjęte zostały
szczególne środki ostrożności. Wszystkie sprawy urzędowe – w miarę możliwości
– omawiać i załatwiać telefonicznie /32/ 285 48 62, odpowiedzi na pisma i wnioski kierowane
będą pocztą zwykłą bądź mailowo na wskazany przez Państwa adres. Wszelkie wizje w terenie,
spotkania i przyjmowanie interesantów wstrzymane są w Urzędzie do odwołania wspomnianego
zagrożenia.
Strony przyjmowane są tylko po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu spotkania.
Dokumenty w wersji papierowej prosimy składać pocztą zwykłą, mailowo lub do skrzynki
podawczej znajdującej się przed wejściem do budynku.
Zmiana w organizacji ruchu na rondzie im. błogosławionego księdza Jerzego Popiełuszki w Radzionkowie.
Informujemy, że w dniu 12 września br., tj. sobota, nastąpi zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu
o ruchu okrężnym ul. Sikorskiego, ul. Nałkowskiej oraz ul. Kużaja w Radzionkowie udostępniona
dla ruchu zostanie dotychczas zamknięta część od strony ul. Artura, w tym że wjazd na ulicę Artura
pozostanie w dalszym ciągu zamknięty. Natomiast zamknięciu ulegnie fragment ronda od strony
ul. Sikorskiego.
Remont przepustu w ciągu drogi powiatowej 3217 S ulica Wiejska w Księżym Lesie
ZDP TG informuje, że w dniu 15 września br., tj. wtorek, w związku z pilną potrzebą przeprowadzenia
remontu przepustu w ciągu drogi powiatowej 3217 S – ul. Wiejska w Księżym Lesie, gm. Zbrosławice
zostanie wprowadzona zmiana organizacji ruchu polegająca na zamknięciu odcinka drogi objętego
pracami dla ruchu kołowego. Objazd poprowadzono przez miejscowości:
Wilkowice – Miedary – Połomia – Jasiona.
Dokładna lokalizacja zamknięcia przedstawiona jest na załącznikach.
Remont opaski na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym Ronda Błogosławionego Księdza Jerzego Popiełuszki w Radzionkowie.
Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach informuje, że w związku z otrzymanym zatwierdzeniem
nr ID.7121.1.346.2020 czasowej zmiany organizacji ruchu w sprawie zabezpieczenia prac związanych
z remontem opaski na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym Ronda Błogosławionego Księdza Jerzego
Popiełuszki w Radzionkowie wprowadza przedmiotową organizacje ruchu z dniem 4 sierpnia br.
do odwołania.
Ponadto informujemy, że:
1) objazdy wyznaczono drogami: Nałkowskiej, Sikorskiego, Skotnicką, Edwarda Pawlaka, Kużaja,
Nieznanego Żołnierza, Bezpieczną, Artura,
2) wprowadzono zmiany w kursowaniu linii autobusowych 17 i 94
⇒ https://rj.metropoliaztm.pl/news/i/1835/ ⇐
3) w związku z odpustem parafialnym Parafii Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w Radzionkowie
dnia 15 sierpnia br. prace zostaną wstrzymane celem umożliwienia zamknięcia dla ruchu
kołowego odcinka drogi gminnej ul. Ks. Pawlaka, tablice objazdowe typ F-9 zostaną zasłonięte.
Remont odcinka drogi powiatowej 2352 S – ul. Kaletańska na odcinku Boruszowice Osiek – Mikołeska
W związku z remontem i zamknięciem odcinka drogi powiatowej 2352 S – ul. Kaletańska na odcinku
pomiędzy Boruszowicami (Osiek) a Mikołeską w dniach od 11 sierpnia do 25 sierpnia br. wyznaczony
zostaje objazd dla samochodów osobowych. Na czas prowadzonych prac zostaje zawieszona
komunikacja publiczna na wskazanym wyżej odcinku drogi.
Zamknięcie dla ruchu kołowego drogi powiatowej 2902 S – ul. Wiejskiej na odcinku Kamieniec – Księży Las
W związku ze stwierdzonym w dniu wczorajszym to jest 6 lipca br. awaryjnym stanem przepustu
drogowego w ciągu drogi powiatowej DP 2902 S – ul. Wiejska na odcinku Księży Las – Kamieniec
informujemy, że w dniu dzisiejszym dokonano zawężenia jezdni do jednego pasa ruchu na przedmiotowym
przepuście. W dniu 8 lipca nastąpi jego naprawa z koniecznym zamknięciem dla ruchu kołowego
ul. Wiejskiej w planowanych godzinach od 800 do 1700. Wobec powyższego informujemy o konieczności
zawieszenia w wymienionych godzinach kursów w obu kierunkach linii autobusowych nr 153 i nr 191
(linie 739 i 791 w okresie wakacyjnym nie kursują). Jednocześnie informujemy, że w przypadku braku
zawieszenia linii autobusowych możliwa jest obsługa przystanków „Łubki Pętla” i „Kamieniec
Gospodarstwo Rolne” z kierunku od/do miejscowości Kamieniec.
Informacja na temat budowy i przebudowy zjazdów wraz ze znajdującymi się pod nimi przepustami.
W związku z powtarzającymi się w ostatnich latach gwałtownymi i intensywnymi opadami deszczu, mając
na uwadze porządek i bezpieczeństwo wszystkich użytkowników naszych dróg oraz terenów przyległych
do nich, Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach informuje, że zgodnie z art. 29 i 30 ustawy
o drogach publicznych budowa lub przebudowa oraz utrzymanie zjazdów łącznie ze znajdującymi się pod
nimi przepustami, należy do właścicieli lub użytkowników gruntów przyległych do drogi. Oznacza to,
że oczyszczenie lub wymiana rur przepustu w celu zapewnienia drożności należy do właściciela posesji
(minimalna średnica rury pod zjazdem winna wynosić 40 cm). W przypadku zamiaru budowy bądź
przebudowy zjazdu należy bezwzględnie wystąpić do Zarządcy Drogi z wnioskiem o wydanie takiego
pozwolenia. Opis procedury oraz wnioski do pobrania znajduje się w zakładce załatwianie spraw:




























