ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH

W TARNOWSKICH GÓRACH

ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH

W TARNOWSKICH GÓRACH

Załatwianie spraw

WAŻNE INFORMACJE:

• Kompletne wnioski rozpatrywane są zgodnie z datą ich wpływu do Zarządu Dróg bez zbędnej zwłoki jednak nie później niż w ciągu miesiąca licząc od daty wpływu do Urzędu, natomiast sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy licząc od daty wpływu do Urzędu.

• Zgodnie z art. 64 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 poz. 572) w przypadku braków formalnych we wniosku, rozpatrzenie nastąpi po ich uzupełnieniu, o czym strona składająca wniosek zostanie poinformowana pisemnie.

• Decyzje, zezwolenia, oświadczenia i odpowiedzi na pisma wysyłane są za pośrednictwem Poczty Polskiej, na wniosku istnieje możliwość wskazania odbioru osobistego.

Zmiana w zakresie właściwości miejscowej do wnoszenia opłaty skarbowej od pełnomocnictw.

W formie pisemnej właściwym organem pozostaje organ ze względu na miejsce złożenia dokumentu, czyli opłatę 17 zł należy uiszczać na konto Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach.

Natomiast w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego właściwym organem podatkowym jest organ (wójt, burmistrz, prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy. W przypadku udzielenia pełnomocnictwa lub prokury przez więcej niż jednego mocodawcę w jednym dokumencie, właściwym organem jest organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy wskazanego jako pierwszy, który ma miejsce zamieszkania albo siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Należy samodzielnie ustalić właściwy organ podatkowy i wnieść opłatę na jego numer rachunku bankowego.

Jeżeli mocodawca albo żaden z mocodawców ustanawiających pełnomocnictwo lub prokurę w jednym dokumencie nie ma miejsca zamieszkania albo siedziby na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Opłatę należy wnieść analogicznie jak dla dokumentów w formie pisemnej.

Podstawa prawna:
art. 3 pkt 2 Ustawy o zmianie ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz ustawy o opłacie skarbowej z dnia 19 listopada 2024 r.. (Dz.U. z 2024 r. poz. 1757).

UWAGI:

1) Wnioski oraz wymagane załączniki należy wypełnić czytelnie, niebieskim długopisem. Nie należy używać flamastrów ani ołówków.

2) Zwracamy się z prośbą o nieingerowanie w układ i nieprzerabianie składanych wniosków oraz przekreślania lub dopisywania słów w miejscach do tego nieprzeznaczonych.

3) Wnioski o wydanie warunków technicznych na umieszczanie liniowych urządzeń obcych,  na zajęcie pasa drogowego oraz wnioski na umieszczenie urządzenia w pasie drogowym prosimy składać z co najmniej 30 dniowym wyprzedzeniem.

4) Jednocześnie do przedmiotowych wniosków należy obowiązkowo dołączyć plan sytuacyjny lub mapę do celów projektowych z oznaczeniem przewidzianego zajęcia z podaniem wymiarów w skali 1:1 000 lub 1:500.

5) Ponadto przypomina się, że we wnioskach na zajecie pasa drogowego należy uwzględniać powierzchnię wykonywanych przewiertów lub przecisków w pasie drogowym.

 

OBOWIĄZUJĄCE WNIOSKI DO POBRANIA:

aktualizacja: 2 stycznia 2025 roku

 

AKTUALNA UCHWAŁA W SPRAWIE STAWEK OPŁAT ZA ZAJĘCIE PASA DROGOWEGO
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
INFORMACJE NA TEMAT CYBERBEZPIEŃSTWA

 

A. PROCEDURA ZWIĄZANA Z LOKALIZACJĄ, PRZEBUDOWĄ ZJAZDU, UZGODNIENIEM DOKUMENTACJI TECHNICZNEJ ZJAZDU, POŁĄCZENIEM DZIAŁKI Z DROGĄ PUBLICZNĄ, POTWIERDZENIEM ISTNIEJĄCEGO ZJAZDU

1. Wniosek na lokalizację, przebudowę lub likwidację zjazdu – etap I

2. Wniosek o uzgodnienie dokumentacji technicznej zjazdu – etap II

WR–D–33 WYTYCZNE DOTYCZĄCE PROJEKTOWANIA ZJAZDÓW, WYJAZDÓW I WJAZDÓW

3. Wniosek o wydanie potwierdzenia istniejącego zjazdu z drogi publicznej

4. Wniosek o wydanie oświadczenia o możliwości połączenia działki z drogą publiczną

 

B. PROCEDURA ZWIĄZANA Z UZGODNIENIEM LOKALIZACJI, PRZEBUDOWY LUB REMONTU OGRODZENIA, OBIEKTU BUDOWLANEGO

1. Wniosek o uzgodnienie lokalizacji/przebudowy/remontu obiektu budowlanego położonego przy drodze publicznej

2. Wniosek o uzgodnienie lokalizacji/przebudowy/remontu ogrodzenia położonego przy drodze publicznej

 

C. PROCEDURA ZWIĄZANA Z WYRAŻENIEM ZGODY I WYDANIEM WARUNKÓW TECHNICZNYCH NA UMIESZCZENIA LINIOWYCH URZĄDZEŃ OBCYCH W PASIE DROGOWYM

1. Wniosek na lokalizację liniowych urządzeń obcych w pasie drogowym

 

D. PROCEDURA ZWIĄZANA Z ZAJĘCIEM PASA DROGOWEGO, UMIESZCZANIA LINIOWYCH URZĄDZEŃ OBCYCH W PASIE DROGOWYM, OBIEKTÓW HANDLOWYCH I REKLAM, ZGŁASZANIA AWARII

1. Wniosek na zajęcie pasa celem prowadzenia robót

2. Wniosek na umieszczenie urządzenia w pasie drogowym

3. Wniosek na awaryjne zajęcie pasa drogowego

⇒ 4. Wniosek o uzgodnienie lokalizacji reklamy w pasie drogowym

⇒ 5. Wniosek o uzgodnienie lokalizacji innych obiektów /rusztowanie, zwyżka, kontener, schody/ w pasie drogowym

⇒ 6. Wniosek na umieszczenie obiektów budowlanych /rusztowanie, zwyżka, kontener, schody/, handlowych i reklam

 

E. PROCEDURA ZWIĄZANA Z UZGODNIENIEM PROJEKTU STAŁEJ, CZASOWEJ ORGANIZACJI RUCHU DROGOWEGO, WYDANIA ZEZWOLENIA NA PRZEJAZD POJAZDU NIENORMATYWNEGO I i II KATEGORII

⇒ 1. Wniosek o uzgodnienie projektu czasowej lub stałej organizacji ruchu

⇒ 2. Wniosek o wydanie zezwolenia kategorii I i II na przejazd pojazdu nienormatywnego

 

F. PROCEDURA ZWIĄZANA Z UZYSKANIEM ZEZWOLENIA NA WYCINKĘ DRZEW, KRZEWÓW ROSNĄCYCH W PASIE DROGOWYM

/Wniosek w trakcie opracowania/

 

G. PROCEDURA ZWIĄZANA Z UDOSTĘPNIENIEM INFORMACJI PUBLICZNEJ

⇒ 1. Wniosek o udostępnienie informacji publicznej

 

H. POZOSTAŁE WNIOSKI I ZAŁĄCZNIKI

⇒ 1. Pełnomocnictwo szczególne

⇒ 2. Wniosek o potwierdzenie ostateczności decyzji 

⇒ 3. Oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do odwołania od decyzji

⇒ 4. Wniosek o wydanie duplikatu dokumentu (decyzja, pismo)