Podstrony:
- Zakresy czynności
 - Schemat organizacyjny ZDP
 - Podstawy prawne działania
 - O jednostce
 
Warning: Undefined variable $date_format in /home/klient.dhosting.pl/zdp/zdp.tgory.pl/public_html/wp-content/themes/station75/inc/inc-content-o-zdp.php on line 22
Zakresy czynności
DZIAŁ ADMINISTRACYJNY ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:
- prowadzenie spraw pracowniczych, w tym akt osobowych, ewidencji czasu pracy, list obecności, ewidencji wyjść w czasie pracy, spraw socjalnych,
 - kierowanie na badania profilaktyczne i szkolenia
 - prowadzenie ewidencji mienia powierzonego pracownikom z obowiązkiem zwrotu lub do wyliczenia się
 - prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym organizacja szkoleń, nadzór nad prawidłowością wyposażenia i ochrony osobistej pracowników, wykonywanie nakazów, wystąpień, decyzji i zarządzeń wydawanych przez organy nad warunkami pracy
 - obsługa sekretariatu
 - przyjmowanie i wysyłanie korespondencji oraz innych przesyłek
 - przygotowywanie dokumentacji i korespondencji
 - prowadzenie ewidencji korespondencji
 - prowadzenie całości spraw związanych z eksploatacją urządzeń, śródków transportowych i maszyn
 - prowadzenie prac z zakresu ochrony p-pożarowej
 - prowadzenie archiwum ZDP
 - zamawianie i dokonywanie zakupów materiałów i sprzętu dla potrzeb działalności ZDP
 - prowadzenie spraw administracyjno-gospodarczych związanych z użytkowaniem przez ZDP budynków, placów i pomieszczeń (nadzór, zabezpieczenie mienia, utrzymanie w odpowiednim stanie)
 - prowadzenie i dokonywanie wpisów do książek obiektu budowlanego
 - prowadzenie całości spraw związanych z ubezpieczeniem majątku użytkowanego przez ZDP
 - prowadzenie magazynu materiałów jednostki
 - prowadzenie spraw o odszkodowanie z odpowiedzialności cywilnej za szkody wynikłe w związku z zarządzaniem drogami powiatowymi
 
DZIAŁ ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:
- organizowanie przetargów zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych prowadzenie pozostałych form zakupu materiałów i usług objętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych
 - sporządzanie umów z wykonawcami
 - realizacja pozostałych zadań wynikających z ustawy PZP i innych przepisów w zakresie zamówień publicznych
 - prowadzenie rejestru umów
 - prowadzenie zadań związanych z aktualizacją strony internetowej www.zdp.tgory.pl oraz www.zdp.bip.info.pl w zakresie wynikającym z ustawy Prawo Zamówień Publicznych
 
DZIAŁ PLANOWANIA I INWESTYCJI ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:
- przygotowywanie planów rzeczowych i finansowych budowy, modernizacji i remontów dróg oraz drogowych obiektów mostowych
 - opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej
 - prowadzenie wstępnych przedmiarów robót
 - odbiór i weryfikacja opracowywanych dokumentacji technicznych na zadania drogowe
 - przekazywanie terenów budowy, kontrola nad przestrzeganiem zakresu zleconych robót, kontrola nad prawidłowością zabezpieczenia robót, udział w odbiorach robót
 - dokonywanie odbiorów robót dot. budowy, przebudowy, remontów i bieżącego utrzymania dróg i obiektów inżynierskich
 - dokonywanie kontroli obmiarów wykonanych robót, kosztorysów powykonawczych wraz z dokumentacją budowy (robót)
 - kontrola prawidłowości wykonanych robót prowadzonych przez obcych inwestorów w pasach drogowych
 - prowadzenie kontroli gwarancyjnych wykonanych robót drogowych
 - przygotowywanie danych do planowania, analizy i sprawozdawczości
 - projektów finansowych z wykorzystaniem funduszy zewnętrznychprowadzenie ewidencji zleconych robót drogowych
 
DZIAŁ INŻYNIERII RUCHU DROGOWEGO ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:
- planowanie, nadzorowanie robót z zakresu utrzymania zieleni w pasie drogowym
 - nadzór nad utrzymaniem czystości i jezdni
 - opracowywanie, opiniowanie, wprowadzanie zmian w organizacji ruchu drogowego
 - wprowadzanie ograniczeń, bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia
 - dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego
 - dokonywanie odbiorów zleconych i własnych robót w zakresie bieżącego utrzymania dróg i pasa drogowego
 - wykonywanie zadań w zakresie zimowego utrzymania dróg
 - przeciwdziałanie awariom powstającym w pasie drogowym
 - przekazywanie informacji o awariach gestorom urządzeń obcych w pasie drogowym
 - dokonywanie systematycznych przeglądów stanu technicznego dróg i ulic na terenie powiatu
 - sporządzanie raportów o bieżącym stanie dróg oraz przekazywanie ich do działu ewidencji
 - nadzór nad robotami związanymi z bieżącym utrzymaniem dróg, tj. nawierzchni dróg, ulic, chodników, rowów i kanalizacji
 - wydawanie zezwoleń na przejazdy po drogach powiatowych pojazdów z ładunkiem lub bez ładunku o masie, naciskach osi lub wymiarach przekraczających wielkości określone w przepisach oraz naliczanie i pobieranie opłat i kar pieniężnych z tego tytułu
 - prowadzenie ewidencji wydanych zezwoleń na przejazd pojazdami nienormatywnymi
 - przyjmowanie interwencji użytkowników dróg oraz prowadzenie ewidencji zgłaszanych interwencji
 
DZIAŁ EWIDENCJI I UZGODNIEŃ ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:
- prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych wraz z uzupełnieniem komputerowej bazy danych
 - dokonywanie uzgodnień i wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, na zjazdy z dróg oraz naliczanie i pobieranie opłat i kar pieniężnych z tego tytułu
 - prowadzenie ewidencji awaryjnego zajmowania pasa drogowego
 - prowadzenie ewidencji wydanych decyzji za zajęcie pasa drogowego oraz kontrola przestrzegania wydawanych zezwoleń
 - prowadzenie spraw związanych z regulacją stanu prawnego gruntów zajętych pod drogi powiatowe, w szczególności ustalenie powierzchni gruntu niezbędnej do lokalizacji pasa drogowego dróg powiatowych
 - czuwanie nad przestrzeganiem przepisów porządkowych na drogach przez osoby zajmujące pas drogowy
 - ewidencjonowanie raportów o bieżącym stanie dróg otrzymywanych z działu utrzymania dróg i mostów
 - przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju
 - prowadzenie zadań związanych z aktualizacją strony internetowej www.zdp.tgory.pl oraz www.zdp.bip.info.pl
 
KIEROWNIK SŁUŻBY DROGOWEJ POWOŁYWANY PRZEZ DYREKTORA ZDP ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:
- przyjmowanie interwencji użytkowników dróg oraz prowadzenie ewidencji zgłaszanych interwencji
 - dokonywanie wizji w terenie związanych z interwencjami
 - interwencyjne uzupełnianie oznakowania dróg i mostów, doraźne uzupełnianie ubytków w nawierzchniach dróg lub ich naprawa, doraźne naprawy uszkodzeń poboczy, rowów oraz skarp, nasypów i wykopów
 - utrzymywanie w czystości i czytelności znaków pionowych, wymiana uszkodzonych znaków
 - wykonywanie wszelkich drobnych utrzymaniowych i konserwacyjnych robót w celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu
 
DZIAŁ KSIĘGOWY I KADRY ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:
- prowadzenie rachunkowości ZDP zgodnie z obowiązującymi przepisami
 - kontrola dokumentów pod względem formalnym i rachunkowym
 - prowadzenie kasy i wykonywanie czynności związanych z operacjami kasowymi
 - nadzór nad przeprowadzeniem inwentaryzacji majątku jednostki
 - ewidencja oraz obsługa finansowa zobowiązań bieżących
 - obsługa rachunku dochodów własnych
 - prowadzenie ewidencji środków trwałych, wyposażenia oraz wartości niematerialnych i prawnych
 - sporządzanie projektów planów finansowych
 - sporządzanie sprawozdań finansowo-księgowych zgodnie z obowiązującymi przepisami
 - sporządzanie sprawozdań finansowych dla potrzeb GUS
 - ewidencja i bieżąca kontrola wydatków oraz kierunków ich rozdysponowania według paragrafów klasyfikacji budżetowej
 - opracowywanie raportów i analiz na użytek wewnętrzny
 - sporządzanie list płac
 - prowadzenie kartotek wynagrodzeń oraz kartotek zasiłkowych pracowników jednostki
 - sporządzanie dokumentacji zgłoszeniowej i rozliczeniowej ZUS
 - sporządzanie deklaracji PIT-4
 - prowadzenie spraw ubezpieczeń pracowników
 - prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania
 - prowadzenie innych spraw wynikających z odrębnych przepisów
 

