Zakresy czynności
DZIAŁ ADMINISTRACYJNY ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:
-
prowadzenie spraw pracowniczych, w tym akt osobowych, ewidencji czasu pracy, list obecności, ewidencji wyjść w czasie pracy, spraw socjalnych,
-
kierowanie na badania profilaktyczne i szkolenia
-
prowadzenie ewidencji mienia powierzonego pracownikom z obowiązkiem zwrotu lub do wyliczenia się
-
prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym organizacja szkoleń, nadzór nad prawidłowością wyposażenia i ochrony osobistej pracowników, wykonywanie nakazów, wystąpień, decyzji i zarządzeń wydawanych przez organy nad warunkami pracy
-
obsługa sekretariatu
-
przyjmowanie i wysyłanie korespondencji oraz innych przesyłek
-
przygotowywanie dokumentacji i korespondencji
-
prowadzenie ewidencji korespondencji
-
prowadzenie całości spraw związanych z eksploatacją urządzeń, śródków transportowych i maszyn
-
prowadzenie prac z zakresu ochrony p-pożarowej
-
prowadzenie archiwum ZDP
-
zamawianie i dokonywanie zakupów materiałów i sprzętu dla potrzeb działalności ZDP
-
prowadzenie spraw administracyjno-gospodarczych związanych z użytkowaniem przez ZDP budynków, placów i pomieszczeń (nadzór, zabezpieczenie mienia, utrzymanie w odpowiednim stanie)
-
prowadzenie i dokonywanie wpisów do książek obiektu budowlanego
-
prowadzenie całości spraw związanych z ubezpieczeniem majątku użytkowanego przez ZDP
-
prowadzenie magazynu materiałów jednostki
-
prowadzenie spraw o odszkodowanie z odpowiedzialności cywilnej za szkody wynikłe w związku z zarządzaniem drogami powiatowymi
DZIAŁ ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:
-
organizowanie przetargów zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych
prowadzenie pozostałych form zakupu materiałów i usług objętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych
-
sporządzanie umów z wykonawcami
-
realizacja pozostałych zadań wynikającyh z ustawy PZP i innych przepisów w zakresie zamówień publicznych
-
prowadzenie rejestru umów
-
prowadzenie zadań związanych z aktualizacją strony internetowej www.zdp.tgory.pl oraz www.zdp.bip.info.pl w zakresie wynikającym z ustawy Prawo Zamówień Publicznych
DZIAŁ PLANOWANIA I INWESTYCJI ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:
-
przygotowywanie planów rzeczowych i finansowych budowy, modernizacji i remontów dróg oraz drogowych obiektów mostowych
-
opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej
-
prowadzenie wstępnych przedmiarów robót
-
odbiór i weryfikacja opracowywanych dokumentacji technicznych na zadania drogowe
-
przekazywanie terenów budowy, kontrola nad przestrzeganiem zakresu zleconych robót, kontrola nad prawidłowością zabezpieczenia robót, udział w odbiorach robót
-
dokonywanie odbiorów robót dot. budowy, przebudowy, remontów i bieżącego utrzymania dróg i obiektów inżynierskich
-
dokonywanie kontroli obmiarów wykonanych robót, kosztorysów powykonawczych wraz z dokumentacją budowy (robót)
-
kontrola prawidłowości wykonanych robót prowadzonych przez obcych inwestorów w pasach drogowych
-
prowadzenie kontroli gwarancyjnych wykonanych robót drogowych
-
przygotowywanie danych do planowania, analizy i sprawozdawczości
-
projektów finansowych z wykorzystaniem funduszy zewnętrznych
prowadzenie ewidencji zleconych robót drogowych
DZIAŁ INŻYNIERII RUCHU DROGOWEGO ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:
-
planowanie, nadzorowanie robót z zakresu utrzymania zieleni w pasie drogowym
-
nadzór nad utrzymaniem czystości i jezdni
-
opracowywanie, opiniowanie, wprowadzanie zmian w organizacji ruchu drogowego
-
wprowadzanie ograniczeń, bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia
-
dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego
-
dokonywanie odbiorów zleconych i własnych robót w zakresie bieżącego utrzymania dróg i pasa drogowego
-
wykonywanie zadań w zakresie zimowego utrzymania dróg
-
przeciwdziałanie awariom powstającym w pasie drogowym
-
przekazywanie informacji o awariach gestorom urządzeń obcych w pasie drogowym
-
dokonywanie systematycznych przeglądów stanu technicznego dróg i ulic na terenie powiatu
-
sporządzanie raportów o bieżącym stanie dróg oraz przekazywanie ich do działu ewidencji
-
nadzór nad robotami związanymi z bieżącym utrzymaniem dróg, tj. nawierzchni dróg, ulic, chodników, rowów i kanalizacji
-
wydawanie zezwoleń na przejazdy po drogach powiatowych pojazdów z ładunkiem lub bez ładunku o masie, naciskach osi lub wymiarach przekraczających wielkości określone w przepisach oraz naliczanie i pobieranie opłat i kar pieniężnych z tego tytułu
-
prowadzenie ewidencji wydanych zezwoleń na przejazd pojazdami nienormatywnymi
-
przyjmowanie interwencji użytkowników dróg oraz prowadzenie ewidencji zgłaszanych interwencji
DZIAŁ EWIDENCJI I UZGODNIEŃ ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:
-
prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych wraz z uzupełnieniem komputerowej bazy danych
-
dokonywanie uzgodnień i wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, na zjazdy z dróg oraz naliczanie i pobieranie opłat i kar pieniężnych z tego tytułu
-
prowadzenie ewidencji awaryjnego zajmowania pasa drogowego
-
prowadzenie ewidencji wydanych decyzji za zajęcie pasa drogowego oraz kontrola przestrzegania wydawanych zezwoleń
-
prowadzenie spraw związanych z regulacją stanu prawnego gruntów zajętych pod drogi powiatowe, w szczególności ustalenie powierzchni gruntu niezbędnej do lokalizacji pasa drogowego dróg powiatowych
-
czuwanie nad przestrzeganiem przepisów porządkowych na drogach przez osoby zajmujące pas drogowy
-
ewidencjonowanie raportów o bieżącym stanie dróg otrzymywanych z działu utrzymania dróg i mostów
-
przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju
-
prowadzenie zadań związanych z aktualizacją strony internetowej www.zdp.tgory.pl oraz www.zdp.bip.info.pl
KIEROWNIK SŁUŻBY DROGOWEJ POWOŁYWANY PRZEZ DYREKTORA ZDP ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:
-
przyjmowanie interwencji użytkowników dróg oraz prowadzenie ewidencji zgłaszanych interwencji
-
dokonywanie wizji w terenie związanych z interwencjami
-
interwencyjne uzupełnianie oznakowania dróg i mostów, doraźne uzupełnianie ubytków w nawierzchniach dróg lub ich naprawa, doraźne naprawy uszkodzeń poboczy, rowów oraz skarp, nasypów i wykopów
-
utrzymywanie w czystości i czytelności znaków pionowych, wymiana uszkodzonych znaków
-
wykonywanie wszelkich drobnych utrzymaniowych i konserwacyjnych robót w celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu
DZIAŁ KSIĘGOWY I KADRY ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:
-
prowadzenie rachunkowości ZDP zgodnie z obowiązującymi przepisami
-
kontrola dokumentów pod względem formalnym i rachunkowym
-
prowadzenie kasy i wykonywanie czynności związanych z operacjami kasowymi
-
nadzór nad przeprowadzeniem inwentaryzacji majątku jednostki
-
ewidencja oraz obsługa finansowa zobowiązań bieżących
-
obsługa rachunku dochodów własnych
-
prowadzenie ewidencji środków trwałych, wyposażenia oraz wartości niematerialnych i prawnych
-
sporządzanie projektów planów finansowych
-
sporządzanie sprawozdań finansowo-księgowych zgodnie z obowiązującymi przepisami
-
sporządzanie sprawozdań finansowych dla potrzeb GUS
-
ewidencja i bieżąca kontrola wydatków oraz kierunków ich rozdysponowania według paragrafów klasyfikacji budżetowej
-
opracowywanie raportów i analiz na użytek wewnętrzny
-
sporządzanie list płac
-
prowadzenie kartotek wynagrodzeń oraz kartotek zasiłkowych pracowników jednostki
-
sporządzanie dokumentacji zgłoszeniowej i rozliczeniowej ZUS
-
sporządzanie deklaracji PIT-4
-
prowadzenie spraw ubezpieczeń pracowników
-
prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania
-
prowadzenie innych spraw wynikających z odrębnych przepisów