Zakresy czynności
DZIAŁ ADMINISTRACYJNY ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:
- prowadzenie spraw pracowniczych, w tym akt osobowych, ewidencji czasu pracy, list obecności, ewidencji wyjść w czasie pracy, spraw socjalnych,
- kierowanie na badania profilaktyczne i szkolenia
- prowadzenie ewidencji mienia powierzonego pracownikom z obowiązkiem zwrotu lub do wyliczenia się
- prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym organizacja szkoleń, nadzór nad prawidłowością wyposażenia i ochrony osobistej pracowników, wykonywanie nakazów, wystąpień, decyzji i zarządzeń wydawanych przez organy nad warunkami pracy
- obsługa sekretariatu
- przyjmowanie i wysyłanie korespondencji oraz innych przesyłek
- przygotowywanie dokumentacji i korespondencji
- prowadzenie ewidencji korespondencji
- prowadzenie całości spraw związanych z eksploatacją urządzeń, śródków transportowych i maszyn
- prowadzenie prac z zakresu ochrony p-pożarowej
- prowadzenie archiwum ZDP
- zamawianie i dokonywanie zakupów materiałów i sprzętu dla potrzeb działalności ZDP
- prowadzenie spraw administracyjno-gospodarczych związanych z użytkowaniem przez ZDP budynków, placów i pomieszczeń (nadzór, zabezpieczenie mienia, utrzymanie w odpowiednim stanie)
- prowadzenie i dokonywanie wpisów do książek obiektu budowlanego
- prowadzenie całości spraw związanych z ubezpieczeniem majątku użytkowanego przez ZDP
- prowadzenie magazynu materiałów jednostki
- prowadzenie spraw o odszkodowanie z odpowiedzialności cywilnej za szkody wynikłe w związku z zarządzaniem drogami powiatowymi
DZIAŁ ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:
- organizowanie przetargów zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych prowadzenie pozostałych form zakupu materiałów i usług objętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych
- sporządzanie umów z wykonawcami
- realizacja pozostałych zadań wynikających z ustawy PZP i innych przepisów w zakresie zamówień publicznych
- prowadzenie rejestru umów
- prowadzenie zadań związanych z aktualizacją strony internetowej www.zdp.tgory.pl oraz www.zdp.bip.info.pl w zakresie wynikającym z ustawy Prawo Zamówień Publicznych
DZIAŁ PLANOWANIA I INWESTYCJI ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:
- przygotowywanie planów rzeczowych i finansowych budowy, modernizacji i remontów dróg oraz drogowych obiektów mostowych
- opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej
- prowadzenie wstępnych przedmiarów robót
- odbiór i weryfikacja opracowywanych dokumentacji technicznych na zadania drogowe
- przekazywanie terenów budowy, kontrola nad przestrzeganiem zakresu zleconych robót, kontrola nad prawidłowością zabezpieczenia robót, udział w odbiorach robót
- dokonywanie odbiorów robót dot. budowy, przebudowy, remontów i bieżącego utrzymania dróg i obiektów inżynierskich
- dokonywanie kontroli obmiarów wykonanych robót, kosztorysów powykonawczych wraz z dokumentacją budowy (robót)
- kontrola prawidłowości wykonanych robót prowadzonych przez obcych inwestorów w pasach drogowych
- prowadzenie kontroli gwarancyjnych wykonanych robót drogowych
- przygotowywanie danych do planowania, analizy i sprawozdawczości
- projektów finansowych z wykorzystaniem funduszy zewnętrznychprowadzenie ewidencji zleconych robót drogowych
DZIAŁ INŻYNIERII RUCHU DROGOWEGO ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:
- planowanie, nadzorowanie robót z zakresu utrzymania zieleni w pasie drogowym
- nadzór nad utrzymaniem czystości i jezdni
- opracowywanie, opiniowanie, wprowadzanie zmian w organizacji ruchu drogowego
- wprowadzanie ograniczeń, bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia
- dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego
- dokonywanie odbiorów zleconych i własnych robót w zakresie bieżącego utrzymania dróg i pasa drogowego
- wykonywanie zadań w zakresie zimowego utrzymania dróg
- przeciwdziałanie awariom powstającym w pasie drogowym
- przekazywanie informacji o awariach gestorom urządzeń obcych w pasie drogowym
- dokonywanie systematycznych przeglądów stanu technicznego dróg i ulic na terenie powiatu
- sporządzanie raportów o bieżącym stanie dróg oraz przekazywanie ich do działu ewidencji
- nadzór nad robotami związanymi z bieżącym utrzymaniem dróg, tj. nawierzchni dróg, ulic, chodników, rowów i kanalizacji
- wydawanie zezwoleń na przejazdy po drogach powiatowych pojazdów z ładunkiem lub bez ładunku o masie, naciskach osi lub wymiarach przekraczających wielkości określone w przepisach oraz naliczanie i pobieranie opłat i kar pieniężnych z tego tytułu
- prowadzenie ewidencji wydanych zezwoleń na przejazd pojazdami nienormatywnymi
- przyjmowanie interwencji użytkowników dróg oraz prowadzenie ewidencji zgłaszanych interwencji
DZIAŁ EWIDENCJI I UZGODNIEŃ ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:
- prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych wraz z uzupełnieniem komputerowej bazy danych
- dokonywanie uzgodnień i wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, na zjazdy z dróg oraz naliczanie i pobieranie opłat i kar pieniężnych z tego tytułu
- prowadzenie ewidencji awaryjnego zajmowania pasa drogowego
- prowadzenie ewidencji wydanych decyzji za zajęcie pasa drogowego oraz kontrola przestrzegania wydawanych zezwoleń
- prowadzenie spraw związanych z regulacją stanu prawnego gruntów zajętych pod drogi powiatowe, w szczególności ustalenie powierzchni gruntu niezbędnej do lokalizacji pasa drogowego dróg powiatowych
- czuwanie nad przestrzeganiem przepisów porządkowych na drogach przez osoby zajmujące pas drogowy
- ewidencjonowanie raportów o bieżącym stanie dróg otrzymywanych z działu utrzymania dróg i mostów
- przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju
- prowadzenie zadań związanych z aktualizacją strony internetowej www.zdp.tgory.pl oraz www.zdp.bip.info.pl
KIEROWNIK SŁUŻBY DROGOWEJ POWOŁYWANY PRZEZ DYREKTORA ZDP ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:
- przyjmowanie interwencji użytkowników dróg oraz prowadzenie ewidencji zgłaszanych interwencji
- dokonywanie wizji w terenie związanych z interwencjami
- interwencyjne uzupełnianie oznakowania dróg i mostów, doraźne uzupełnianie ubytków w nawierzchniach dróg lub ich naprawa, doraźne naprawy uszkodzeń poboczy, rowów oraz skarp, nasypów i wykopów
- utrzymywanie w czystości i czytelności znaków pionowych, wymiana uszkodzonych znaków
- wykonywanie wszelkich drobnych utrzymaniowych i konserwacyjnych robót w celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu
DZIAŁ KSIĘGOWY I KADRY ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:
- prowadzenie rachunkowości ZDP zgodnie z obowiązującymi przepisami
- kontrola dokumentów pod względem formalnym i rachunkowym
- prowadzenie kasy i wykonywanie czynności związanych z operacjami kasowymi
- nadzór nad przeprowadzeniem inwentaryzacji majątku jednostki
- ewidencja oraz obsługa finansowa zobowiązań bieżących
- obsługa rachunku dochodów własnych
- prowadzenie ewidencji środków trwałych, wyposażenia oraz wartości niematerialnych i prawnych
- sporządzanie projektów planów finansowych
- sporządzanie sprawozdań finansowo-księgowych zgodnie z obowiązującymi przepisami
- sporządzanie sprawozdań finansowych dla potrzeb GUS
- ewidencja i bieżąca kontrola wydatków oraz kierunków ich rozdysponowania według paragrafów klasyfikacji budżetowej
- opracowywanie raportów i analiz na użytek wewnętrzny
- sporządzanie list płac
- prowadzenie kartotek wynagrodzeń oraz kartotek zasiłkowych pracowników jednostki
- sporządzanie dokumentacji zgłoszeniowej i rozliczeniowej ZUS
- sporządzanie deklaracji PIT-4
- prowadzenie spraw ubezpieczeń pracowników
- prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania
- prowadzenie innych spraw wynikających z odrębnych przepisów