Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
WAŻNE INFORMACJE:
Zgłoszenie należy przesłać kompletne. Podstawowa zasada bowiem stanowi, iż ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne. W związku z powyższym strona postępowania jest zobowiązana wskazać dowody dla stwierdzenia faktów,z których wywodzą się skutki prawne (art.6 k.c).
W przypadku występowania do zarządcy drogi ze zgłoszeniem o odszkodowanie za uszkodzony pojazd (właściciel pojazdu) powinien złożyć czytelnie wypełniony i podpisany wniosek załączony poniżej do Zarządu Dróg Powiatowych (w przypadku dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego), który winien zawierać:
- adres korespondencyjny poszkodowanego
 - opis zdarzenia (ulica, data, godzina, kierunek jazdy, przyczyna zdarzenia, uszkodzenia w pojeździe, czy była policja na miejscu zdarzenia i spisała protokół, inni świadkowie, inne okoliczności zdarzenia)
 - dane pojazdu (marka i model, numer rejestracyjny)
 - posiadane fotografie miejsca zdarzenia i szkic miejsca zdarzenia (dokładny szkic sytuacyjny miejsca zdarzenia z dowiązaniem się do punktów stałych typu lampy uliczne, numery posesji, słupki drogowe, szkic jest niezbędny do prowadzenia czynności wyjaśniających i ewentualnego wszczęcia procedury odszkodowawczej oraz wypłaty odszkodowania)
 
WNIOSEK WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI ZŁOŻYĆ MOŻNA:
- osobiście w kancelarii ZDP w Tarnowskich Górach
 - listownie na adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach, ul. Pyskowicka 54, 42-600 Tarnowskie Góry
 - pocztą elektroniczną na adres: zdp@zdp.tgory.pl
 
OBOWIĄZUJĄCE WNIOSKI DO POBRANIA:

