Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
WAŻNE INFORMACJE:
W przypadku występowania do zarządcy drogi z wnioskiem o odszkodowanie (roszczeniem) należy złożyć je pisemnie
do Zarządu Dróg Powiatowych (w przypadku dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego), który winien zawierać:
-
adres korespondencyjny poszkodowanego
-
opis zdarzenia (ulica, data, godzina, kierunek jazdy, przyczyna zdarzenia, uszkodzenia w pojeździe, czy była policja na miejscu zdarzenia i spisała protokół, inni świadkowie, inne okoliczności zdarzenia)
-
dane pojazdu (marka i model, numer rejestracyjny)
-
posiadane fotografie miejsca zdarzenia lub szkic miejsca zdarzenia (dokładny szkic sytuacyjny miejsca zdarzenia z dowiązaniem się do punktów stałych typu lampy uliczne, numery posesji, słupki drogowe, szkic jest niezbędny do prowadzenia czynności wyjaśniających i ewentualnego wszczęcia procedury odszkodowawczej oraz wypłaty odszkodowania)
-
w przypadku pojazdów mechanicznych do wniosku należy dołączyć kserokopię (lub skan w przypadku e-mail) dowodu rejestracyjnego (obie strony) oraz ubezpieczenia OC, prawa jazdy, dowodu osobistego, notatki policyjnej
WNIOSEK WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI ZŁOŻYĆ MOŻNA:
-
osobiście w kancelarii ZDP w Tarnowskich Górach
-
listownie na adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach, ul. Pyskowicka 54, 42-600 Tarnowskie Góry
-
pocztą elektroniczną na adres: zdp@zdp.tgory.pl