Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
W przypadku występowania do zarządcy drogi z wnioskiem o odszkodowanie (roszczeniem) należy złożyć go pisemnie do Zarządu Dróg Powiatowych (w przypadku dróg powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego), który winien zawierać:
- adres korespondencyjny poszkodowanego
- opis zdarzenia (ulica, data, godzina, kierunek jazdy, przyczyna zdarzenia, uszkodzenia w pojeździe, czy była policja na miejscu zdarzenia i spisała protokół, inni świadkowie, inne okoliczności zdarzenia)
- dane pojazdu (marka i model, numer rejestracyjny)
- posiadane fotografie miejsca zdarzenia lub szkic miejsca zdarzenia (dokładny szkic sytuacyjny miejsca zdarzenia z dowiązaniem się do punktów stałych typu lampy uliczne, numery posesji, słupki drogowe, szkic jest niezbędny do prowadzenia czynności wyjaśniających i ewentualnego wszczęcia procedury odszkodowawczej oraz wypłaty odszkodowania)
- w przypadku pojazdów mechanicznych do wniosku należy dołączyć kserokopię (lub skan w przypadku e-mail) dowodu rejestracyjnego (obie strony) oraz ubezpieczenia OC, prawa jazdy, dowodu osobistego, notatki policyjnej
- wypełnione i podpisane oświadczenie wyrażające zgodę na przetwarzania danych osobowych (druk do pobrania).
Wniosek wraz z załącznikami złożyć można:
- osobiście w kancelarii ZDP w Tarnowskich Górach
- listownie na adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach, ul. Pyskowicka 54, 42-600 Tarnowskie Góry
- pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@zdp.tgory.pl
Formularz zgłoszenia szkody.
Formularz zgłoszenia szkody osobowej.