Załatwianie spraw

Załatwianie spraw2025-12-03T08:30:58+01:00

załatwianie spraw

Załatwianie spraw w Zarządzie Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach

Kompletne wnioski rozpatrywane są zgodnie z datą ich wpływu do Zarządu Dróg bez zbędnej zwłoki jednak nie później niż w ciągu miesiąca licząc od daty wpływu do Urzędu, natomiast sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy licząc od daty wpływu do Urzędu.

Zgodnie z art. 64 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 poz. 572) w przypadku braków formalnych we wniosku, rozpatrzenie nastąpi po ich uzupełnieniu, o czym strona składająca wniosek zostanie poinformowana pisemnie.

Decyzje, zezwolenia, oświadczenia i odpowiedzi na pisma wysyłane są za pośrednictwem Poczty Polskiej, na wniosku istnieje możliwość wskazania odbioru osobistego.

ZMANA W ZAKRESIE WŁAŚCIWOŚCI MIEJSCOWEJ DO WNOSZENIA OPŁATY SKARBOWEJ OD PEŁNOMOCNICTW

W formie pisemnej właściwym organem pozostaje organ ze względu na miejsce złożenia dokumentu, czyli opłatę 17 zł należy uiszczać na konto Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach.

Natomiast w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego właściwym organem podatkowym jest organ (wójt, burmistrz, prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy. W przypadku udzielenia pełnomocnictwa lub prokury przez więcej niż jednego mocodawcę w jednym dokumencie, właściwym organem jest organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy wskazanego jako pierwszy, który ma miejsce zamieszkania albo siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Należy samodzielnie ustalić właściwy organ podatkowy i wnieść opłatę na jego numer rachunku bankowego.

Jeżeli mocodawca albo żaden z mocodawców ustanawiających pełnomocnictwo lub prokurę w jednym dokumencie nie ma miejsca zamieszkania albo siedziby na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Opłatę należy wnieść analogicznie jak dla dokumentów w formie pisemnej.

Podstawa prawna:
art. 3 pkt 2 Ustawy o zmianie ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz ustawy o opłacie skarbowej z dnia 19 listopada 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 1757).

UWAGI:

1) Wnioski oraz wymagane załączniki należy wypełnić czytelnie, niebieskim długopisem. Nie należy używać flamastrów ani ołówków.

2) Zwracamy się z prośbą o nieingerowanie w układ i nieprzerabianie składanych wniosków oraz przekreślania lub dopisywania słów w miejscach do tego nieprzeznaczonych.

3) Wnioski o wydanie warunków technicznych na umieszczanie liniowych urządzeń obcych, na zajęcie pasa drogowego oraz wnioski na umieszczenie urządzenia w pasie drogowym prosimy składać z co najmniej 30 dniowym wyprzedzeniem.

4) Jednocześnie do przedmiotowych wniosków należy obowiązkowo dołączyć plan sytuacyjny lub mapę do celów projektowych z oznaczeniem przewidzianego zajęcia z podaniem wymiarów w skali 1:1 000 lub 1:500.

5) Ponadto przypomina się, że we wnioskach na zajecie pasa drogowego należy uwzględniać powierzchnię wykonywanych przewiertów lub przecisków w pasie drogowym.

aktualne na dzień 02.01.2025

Obowiązujące wnioski do pobrania

A. Procedura związana z lokalizacją, przebudową zjazdu, uzgodnieniem dokumentacji technicznej zjazdu, połączeniem działki z drogą publiczną, potwierdzeniem istniejącego zjazdu2025-12-03T08:28:55+01:00
B. Procedura związana z uzgodnieniem lokalizacji, przebudowy lub remontu ogrodzenia oraz obiektu budowlanego2025-12-03T08:29:02+01:00
C. Procedura związana z wyrażeniem zgody i wydaniem warunków technicznych na umieszczenia liniowych urządzeń obcych w pasie drogowym2025-12-03T08:29:09+01:00
D. Procedura związana z zajęciem pasa drogowego, umieszczania liniowych urządzeń obcych w pasie drogowym, obiektów handlowych i reklam oraz zgłaszania awarii2025-12-03T08:29:16+01:00
E. Procedura związana z uzgodnieniem projektu stałej, czasowej organizacji ruchu drogowego oraz wydaniem zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego i ii kategorii2025-12-03T08:29:22+01:00
F. Procedura związana z uzyskaniem zezwolenia na wycinkę drzew, krzewów rosnących w pasie drogowym2025-12-03T08:29:29+01:00

 

Wniosek w trakcie opracowywania

 

G. Procedura związana z udostępnieniem informacji publicznej2025-12-03T08:29:38+01:00
H. Pozostałe wnioski i załączniki2025-12-03T08:29:47+01:00
Go to Top